بررسي نگرش كشاورزان به كاربرد فناوري اطلاعات در ترويج و آموزش كشاورزي(مطالعه موردي شهرستان اهواز)
براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد
- بررسي نگرش كشاورزان به كاربرد فناوري اطلاعات در ترويج و آموزش كشاورزي(مطالعه موردي شهرستان اهواز)
امكانات بالقوه فراواني براي كاربرد فناوري اطلاعات در نظام ترويج و آموزش كشاورزي وجود دارد يكي از عواملي كه براي به فعل در آمدن اين امكانات نقش اساسي دارد، ديدگاه ها و نگرش هاي افراد استفاده كننده از آن مي باشد نگرش مثبت به فناوري اطلاعات باعث مي گردد حتي اگر كاربران ميزان مهارت اندكي در اين رابطه در محيط كاري خود داشته باشند، براي استفاده از اين ف
دسته: كشاورزي
بازديد: 23 بار
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 257 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 87
امكانات بالقوه فراواني براي كاربرد فناوري اطلاعات در نظام ترويج و آموزش كشاورزي وجود دارد. يكي از عواملي كه براي به فعل در آمدن اين امكانات نقش اساسي دارد، ديدگاه ها و نگرش هاي افراد استفاده كننده از آن مي باشد. نگرش مثبت به فناوري اطلاعات باعث مي گردد حتي اگر كاربران ميزان مهارت اندكي در اين رابطه در محيط كاري خود داشته باشند، براي استفاده از اين فناوري در محيط كاري شان از خود علاقه نشان دهند. بدين منظور تحقيق حاضر با هدف بررسي نگرش كشاورزان در زمينه به كارگيري فناوري اطلاعات در ترويج و آموزش كشاورزي انجام گرديده است. تحقيق حاضر از لحاظ هدف،كاربردي است و از لحاظ ميزان نظارت و درجه كنترل متغيرها ميداني است. همچنين اين تحقيق از لحاظ نحوه گردآوري داده ها، از نوع تحقيقات توصيفي است چون هدف آن توصيف شرايط شرايط مورد بررسي مي باشد از بين روش هاي توصيفي نيز اين تحقيق از روش تحقيق همبستگي بهره برده است . جامعه آماري تحقيق را تمام كشاورزان شهرستان اهواز تشكيل داده اند و با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي با انتساب متناسب تعداد 241 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات از ابزار پرسش نامه استفاده گرديد كه روايي محتوايي آن توسط متخصصان تاييد گرديد. هم چنين با توجه به اين كه حداقل ضريب آلفاي كرونباخ به دست آمده در بخش هاي گوناگون پرسش نامه 0.75 بود به نظر مي رسد ابزار تحقيق از پايايي مناسبي برخوردار باشد. در نهايت داده هاي گردآوري شده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج تحليل هم بستگي نشان داد كه بين نگرش كشاورزان و متغيرهاي تحقيق رابطه معني داري وجود دارد. هم چنين نتايج آزمون t نشان داد كه زنان نگرش مثبت تري نسبت به مردان در زمينه به كارگيري فناوري اطلاعات در ترويج و آموزش كشاورزي داشتند. نتايج حاصل از مقايسه ميانگين ها تفاوت معني داري را بين نگرش كشاورزان با مدرك تحصيلي بالاتر نشان مي دهد.